به یا آر هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت : همانا من بشری از گل خواهم آفرید. [71] پس زمانی که اندامش را درست و معتدل نمودم و از روح خود در او دمیدم، برای او سجده کنید [72] پس فرشتگان همه با هم سجده کردند [73] مگر ابلیس که تکبر ورزید و از کافران شد [74]

--------------------------------------------------------------------

خدا فرمود : ای ابلیس! تو را چه چیزی از سجده کردن بر آنچه که با دستان قدرت خود آفریده ام بازداشت؟ آیا تکبر کردی یا از بلند مرتبه گانی؟ [75]

گفت : من از او بهترم. مرا از آتش آفریدی و او را از گل ساختی [76]

خدا گفت : از آن جایگاه بیرون رو که بی تردید تو رانده شده ای [77] و حتمن لعنت من تا روز قیامت بر تو باد [78]

گفت : ای پروردگار من، مرا تا روزی که مردم برانگیخته شوند مهلت ده [79]

خدا گفت : تو از مهلت یافتگانی [80] تا زمانی معین و معلوم [81]

گفت : به عزتت سوگند همه ی آنان را گمراه می کنم [82] مگر بندگان خالص شده ات را [83]

خدا گفت : سوگند به حق، فقط حق را می گویم [84] که بی تردید دوزخ را از تو و آنان که از تو پیروی کنند، پر خواهم کرد [85]

از قرآن کریم ؛ سوره ی ص

و من فکر میکنم این مشاجره ی بین خدا و شیطان، جزء فوق العاده ترین سکانس های تاریخ بشریت و حتی غیر بشریته.